2021-06-072021-06-072018İbikoğlu, A. (2018). Baba, hukuk ve kaybedilen çocuklar: üç film üzerinden bir hukuk kurgusu incelemesi. Aurum Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 65-77.2458-9896https://hdl.handle.net/20.500.12939/1924Hukuk ve Toplum çalışmalarının öngördüğü güzergahta hukuku idealize edilmiş mutlaklıklar ve kutsallıklar üzerinden değil güncel hayattaki değişken ve çelişkili halleriyle incelemeyi hedefleyen bu yazı, Başka Bir Dünya (Egoyan, 1997), Bir Ayrılık (Farhadi, 2011) ve Küf (Aydın, 2012) filmlerinden hareketle bu filmlerdeki paralel babalık ve hukuk kurgularına odaklanmaktadır. Hukukun hayatı anlamlandırmada ve hayattaki problemleri çözmede iddiası ile babanın çocuğunu her daim koruyup onun geleceğini şekillendirmedeki iddiasının son derece kırılgan ve çaresiz iktidar kurguları olduğunun altını çizen bu yazı, babalığı ve hukuku dünyevi ve değişime açık olarak kurgulamaya davet etmektedir.Inspired by law and society scholarship, this paper aims to study the law-in-action, in its multiplicities and complications, rather than the law-in-books, as fixed and idealized. In analyzing A Sweet Hereafter (Egoyan, 1997), A Separation (Farhadi, 2011), and Mold (Aydın, 2012), I aim to demonstrate the inevitable fragility of the parallel images of the law, as an audacious institution that can comprehend life in its totality and solve all the problems that emerge, and the father as the ultimate authority who protects the child and shapes her life. Instead, this study calls the reader to imagine the father and the law as mundane and flexible.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHukukHukuk AlgısıHukuk KurgusuHukuk ve ToplumHukuk SosyolojisiFilm AnaliziLawLegal ConsciousnessLegal ImaginationLaw and SocietySociology of LawFilm AnalysisBaba, hukuk ve kaybedilen çocuklar: üç film üzerinden bir hukuk kurgusu incelemesiLaw, father and lost children: a study on legal imagination through a review of three moviesArticle316577