Kara, YunusSaroğlu, Hacer2025-02-062025-02-0620211303-00942149-5459https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1138992https://hdl.handle.net/20.500.12939/5411Çevresel krizlerin yaşanması ve doğanın tahrip edilmesi, doğa ve insan ilişkilerinin yeniden düzenlenmesini ve sorgulanmasını beraberinde getirmiştir. Kaynakların aşırı tüketimi, doğal kaynakların tükenmesi, insan olmayan canlı ve/veya cansız varlıkların geri planda bırakılması gibi durumlar insanlığın doğayla uyum içinde yaşaması gerekliliğini tartışmaya açmıştır. İnsan ve doğa arasındaki ilişkinin karşılıklılık ilkesiyle ilerlemesi gerektiğine vurgu yapan derin ekoloji hareketi, ekolojik yıkımdan tüm insanlığın sorumlu olduğunu belirtmektedir. Bütüncül bir bakış açısıyla derin ekoloji, canlı ve/veya cansız tüm varlıkların doğuştan gelen bir öz değeri olduğunu savunmaktadır. Caynizm inancının merkezinde yer alan ahimsa prensibi, derin ekoloji yaklaşımıyla birçok ortak yönü paylaşmaktadır. Ahimse prensibi özellikle şiddetsiz bir yaşamın benimsenmesi, hiçbir canlı ve/veya cansız varlığa zarar verilmemesi üzerine kurulmuştur. Caynizm inancında yer alan, doğa ile olan her türlü ilişki biçimine özen gösterilmesi ve şiddetsiz bir yaşamı savunan Ahimsa öğretisinde derin ekolojinin izleri görülmektedir. Bu çalışmada da derin ekoloji yaklaşımı ekseninde Caynizm’deki Ahimsa Öğretisi’ne yer verilmesi amaçlanmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDoğaAhimsaCaynizmDerin ekolojiDünya dinleriDerin Ekoloji Yaklaşımının Ahimsa Öğretisi’ndeki YansımalarıArticle2023623711138992