Yazar "Uslu, Tanyeri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The impact of customer dissatisfaction regarding revenue management on perceptions of airline experience and loyalty(2022) Uslu, Tanyeri; Karakadılar, İbrahim SarperThis chapter examines the effects of the complaints about the practices of revenue management (RM) on the travel experience perception and loyalty of the customers. The analysis shows that the complaints about the RM practices have positive effects on the travel experience perception, and the travel experience perception has a positive effect on the loyalty of the customer who travel short distances. The results of the detailed sub-hypothesis test performed in relation to the travel purposes of the customers and the business model adopted by an airline company show that the companies which adopt low-cost business model are obliged to manage their RM practices on a much more customer-centric basis. The companies in the sector should develop special customer programs for their customer segments which remain outside the business purpose. Thus, the operational efficiency will increase, and revenues will be maximized.Öğe Üretim işletmelerinde tüketici talebi, tedarikçi iş birliği ve kirliliği azaltma ilişkisinde eko-inovasyon faaliyetlerinin ara değişken etkisi(2022) Yurdakul, Melek; Uslu, TanyeriAmaç: Eko-inovasyon uygulamalarının tüketici talebi ve tedarikçi iş birliği değişkenleri ile kirliliği azaltma değişkeni ilişkisinde ara değişen etkisini ortaya koymaktır. Yöntem: Veriler, Türkiye’de araştırma geliştirme (Ar-Ge) faaliyeti gerçekleştiren 203 üretim işletmesinden toplanmıştır. Hipotez testleri yapısal eşitlik modellemesi yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Bulgular: Tüketici talepleri, tedarikçi iş birliği değişkenleri arasında kirliliği azaltmaya yönelik eko-inovasyon uygulamalarından; eko-ürün ve eko-süreç inovasyonun aradeğişken etkisi bulunmasına rağmen eko-pazarlama inovasyonun ara değişken etkisine rastlanılmamıştır. Özgün Değer: Eko-inovasyon uygulamalarının, tüketici talebi ve tedarikçi iş birliği değişkenlerinin ilişkisinde kirliliği azaltma üzerindeki ara değişken etkisi ilk defa incelenmiştir. Bu çalışma ile pazarlama ve inovasyon yönetimi literatürüne katkı sağlamak, işletme yönetimine ve karar alıcılara rehber olmak hedeflenmiştir.