2020 - Cilt 5 - Sayı 2

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 7 / 7
  • Öğe
    Marka itibarının daha fazla ödeme niyetine etkisi: marka aşkının aracılık rolü ve Nıke markası üzerine bir araştırma
    (Altınbaş Üniversitesi, 2020) Bakır, N. Ozan; Safarzade, Günay
    Günümüzde tüketiciler sadece ihtiyaçlarını karşılayan ve onları memnun eden ürünlerden ziyade somut özellikler sunan, onlara farklı deneyimler sunan markaları tercih etmektedirler. Tüketici-marka ilişkisini iyi yöneten markalar, yoğun rekabet ortamında hayatta kalabilmeyi amaçlamaktadırlar. Bu yüzden, markalar artık tüketicileriyle duygusal bağ kurmak için stratejik kararlar almaktadır. Bu duygusal bağ kurma eğilimleri, marka aşkı olarak ortaya çıkmıştır. Bu çalışmanın amacı marka itibarının hem marka aşkına hem de daha fazla ödeme niyeti üzerindeki etkilerinin incelenmesi, aynı zamanda marka aşkının bu iki değişken arasındaki aracılık rolünün olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırma sadece Nike markası üzerinde gerçekleştirilmiştir. Oluşturulan hipotezler yapısal eşitlik modellemesi kullanılarak test edilmiştir. Araştırmada hem marka itibarının hem de marka aşkının daha fazla ödeme niyeti üzerinde pozitif yönde etkisinin olduğu saptanmıştır. Çalışmada marka itibarı ile daha fazla ödeme niyeti arasında marka aşkının aracılık rolü olmadığı bulunmuştur.
  • Öğe
    19. yüzyılda edebiyat ve resmi buluşturan kadın figürü: Lord Alfred Tennyson’un Shalott Leydisi uyarlamaları
    (Altınbaş Üniversitesi, 2020)
    19. yüzyıl sanat alanında birçok farklı üslubun ve eğilimin görüldüğü bir dönem olarak ortaya çıkmaktadır. Gelenek ve yeni teknolojiler karşı karşıya gelmekte, sadece sanatın değil toplumun çehresi de değişmektedir. Yeni bilimsel araştırmalar, teoriler ve bulgular bu dönüşümü hızlandırmaktadır. İngiltere’de bu hızlı değişime bir karşı duruş olarak orta çağcılık anlayışı ön plana çıkar. 18. yüzyılın sonlarından itibaren ortaya çıkan özgün ve farklı bir İngiliz sanatı yaratma isteği de böylelikle Victoria dönemi orta çağcılık anlayışı ile kendisine istediği temeli inşa eder. İngiliz kökenli efsanelerin edebiyat ve resim alanında ele alınmaları, sanatın İngiliz kökenlerinin temellendirilmesinde büyük rol oynar. Bu noktada kral Arthur efsaneleri ve onların görselleştirilmesi işi birçok dönem sanatçısı tarafından benimsenir. Lord Alfred Tennyson’un Shalott Leydisi şiirinin görsel uyarlamaları da bu dönem içerisinde azımsanamayacak kadar çok sayıdadır. Neredeyse şiirin her önemli anı dönem sanatçıları tarafından farklı teknikler kullanılarak resmedilmiştir. Özellikle akademi karşıtı duruşlarıyla bilinen Ön Rafaellocu Kardeşlik arasında bu şiir oldukça popüler olmuş ve kardeşliğe mensup birçok sanatçı Tennyson’un çeşitli şiirlerini görselleştirmiştir. Romantik bir temaya sahip olan Shalott Leydisi şiiri günümüze değin popülerliğini korumuş, resmin yanı sıra müzik alanında da bir esin kaynağı olmayı başarmıştır. Bu çalışmada Lord Alfred Tennyson’un şiirinin farklı sanatçılar tarafından yapılan görselleştirmeleri üzerinde durulmuş, konu ile ilgili referans kaynaklar taranarak şiirin 19. yüzyıl İngiliz resmine katkıları incelenmiştir. Bu çalışmanın konu üzerine derinleşmek isteyen araştırmacılara yol gösterici olması hedeflenmektedir.
  • Öğe
    Covıd-19 pandemisi ve dijitalizasyon
    (Altınbaş Üniversitesi, 2020)
    COVID-19 ve sanatın dijitalizasyonu ve etkisi nasıl değerlendirilebilir? Bu dönemin üretimleri ve pratiklerinin ve bunların çıktıları sanat tarihi bağlamında nasıl yorumlanabilir? Bu denemede Covid-19 ve sanatta dijitalizasyon konusuna dair bazı parametreler ele alınmakta ve bunlara dair sorular sorulmaktadır.
  • Öğe
    Changes ın consumer behavıor of gen y’ers ın Covıd-19 pandemıc
    (Altınbaş Üniversitesi, 2020) Aksoy, Cemil; Ergen, Ahu
    The economic challenges in different countries from past to present have global effects affecting the whole consumers. Today, especially young consumers are at the centre of the economy and understanding their consumer behaviour deeply in especially economically challenging days such as this pandemic of COVID-19 enables companies to make the right decisions. In this study, the effects of the economic challenges and the changes in the consumer behaviour of Generation Y’ers in the COVID-19 pandemic are examined both theoretically and practically. This study was conducted with 12 consumers from Generation Y living in Istanbul. The analysis shows that they prefer cheap and discounted products. They are more careful about spending money and they avoid extravagance. The results show that consumers are negatively affected by the economic consequences of COVID-19.
  • Öğe
    Hileli iflas suçu
    (Altınbaş Üniversitesi, 2020)
    İflasa tabi bir tacirin borcunu ödeyemez duruma gelmesi halinde iflas kararı verilebilecektir. İflasa tabi kişi(ler), iflas kararından sonra müflis olacaktır. Buna mukabil bir iflas masası oluşturulur. Alacaklılar da belli sıraya girer ve bu alacaklarını iflas masasından talep ederler. Dolayısıyla bu suçun bireysel koruma sağladığı öngörülebilir. Anayasamızda da hiç kimsenin sözleşme sorumluluğunu yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamayacağı ifade edilmiştir. İşte bu çalışmamızda bu suç tipi geniş bir şekilde incelenmiştir.
  • Öğe
    Ekonomi ve sosyal teoride yeni bir paradigma olarak büyüme-me
    (Altınbaş Üniversitesi, 2020)
    Pandemide zorunlu eve kapanma ile deneyimlenen yeni tüketim kalıplarında pek çok mal ve hizmetin aşırı tüketiminden veya tümüyle kendinden vazgeçebildiğimiz gerçeği ile yüzleştik. Bu bağlamda “hangi mal ve hizmetlere daha çok ihtiyacımız var, hangilerinden vazgeçebiliriz” veya yaşam kalitesinden ödün vermeden daha az tüketebileceğimiz mal ve hizmetlerin neler olduğu görüldü. Bu makale gelecek nesillere de yaşanacak bir dünya bırakma perspektifinden bakan bir paradigma olarak büyüme-me teorisini analiz etmiştir. Bu çerçevede büyüme-me teorisine yüklenen siyasi anlamın içinde sadece toplumun ekonomik yaşantısını değiştirmek değil aynı zamanda ekolojiyi, demokrasiyi, sosyal adaleti ve paraya odaklanmayan bir refah anlayışını da savunmak var.